miercuri, 28 noiembrie 2007

Increderea

De mult vroiam sa scriu despre subiectul acesta. Increderea in oameni, sau mai bine zis lipsa de tzeapa, furt etc. Cultura romaneasca inca nu a ajuns pe insulita..dar sincer nu cred ca au scapare. Nu sunt pesimist, dar colegii romani mai vechi zic ca au observat afluxul de romani,in special dupa aderarea la UE(si eu sunt printre:D ), concluziile le trage fiecare... Sincer gandul asta ma duce la dilema: Imaginea Romaniei se va strica si mai mult?.. sau vor fi mai putini smecherasi in Romania?
Diferenta de mentalitate nu are cum sa nu te surprinda la inceput..sau chiar mai tarziu De exemplu la piata, sub un cort mai maricel sunt expuse produsele, in cutii, cu preturile puse deasupra si pungi langa. Iei ce vrei, cat vrei, iar dupa aia mergi sa platesti. Un fel de autoservire, dar fara bare metalice care te ghideaza iar care are destinatia finala casa , ca nu cumva sa nu platesti. Aici e in aer liber..nu sta nimeni sa sa uite daca pleci sau nu, daca furi sau nu, daca.. Aici au incredere ca vei plati din bun simt si nesilit de nimeni Ciudat nu? Mai sunt destule exemple dar eu dau doar unul. Am cumparat biletul de avion la o agentie de turism, am comandat biletul (destul de scump cu aglomeratia de craciun ) iar peste 2 zile m-am dus sa ridic biletul. Tipa dupa ce cere o confirmare de pret, intre timp vorbea la casca , si eu lasand banii pe masa, pentru a fi numarati evident(eu deja ii numarasem de vro 2 ori evident), imi face semn ca pot sa plec. Eu ma uit mirat la ea, ea un pic ocupata, imi face semn ca e ok. Fara sa numere bani. Nu-mi venea sa cred. La o suma atat de mare, in Romania se numara vro 2 ori,aici nimic. A avut incredere si atat. Ciudaaaat..nu?
Totusi nu pot sa zic ca m-am obisnuit, cateodata tot raman surprins,dar parca asa e mai natural ... Sa ai incredere in alti iar si alti sa aiba incredere in tine...nu e mai frumos asa?

Niciun comentariu: